Frakt og Levering

Stayactive.no bruker PostNord som fraktleverandør. Kunden velger leveringsmetode ved utsjekk. Leveringstid er 2-5 virkedager, avhengig av lokasjon, med lengre leveringstid til adresser i Nord-Norge.

For spørsmål om PostNord eller myPostNord, finner du mer informasjon her: Kundeservice – PostNord.

 

Skader og forsinkelser

Dersom varen blir skadet under transport, ber vi om at du kontakter oss umiddelbart. Ta gjerne bilder av emballasjen og send disse til hei@stayactive.no. Vennligst inkluder en detaljert beskrivelse av eventuelle skader på varen i e-posten.

Hvis leveransen blir forsinket (og vi ikke har informert om en lengre leveringstid), er det kundens ansvar å ta kontakt med oss for å etterlyse varen.

 

Hjemlevering

Pakken leveres av PostNord MyPack bud til første dør på bakkeplan ved den oppgitte leveringsadressen. Adressen må være din folkeregistrerte adresse og kan ikke være en arbeidsplass eller lignende.

Når pakken er ankommet PostNord-terminalen og klargjort for levering, mottar du en SMS eller e-post med informasjon om leveringstidspunkt. Du kan endre tidspunktet via lenken i meldingen eller i din myPostNord-profil. Sjåføren vil kontakte deg 30–60 minutter før ankomst.

 

Bedriftslevering

Pakken leveres til den oppgitte bedriftens adresse og kan ikke leveres til privatadresser.

Når pakken er ankommet PostNord-terminalen og klargjort for levering, mottar du en SMS eller e-post med informasjon om leveringstidspunkt. Du kan endre tidspunktet via lenken i meldingen eller i din myPostNord-profil. Sjåføren vil kontakte deg 30–60 minutter før ankomst.

 

Levering til utleveringssted

Bestillingen leveres til det utleveringsstedet du valgte i kassen. Leveransen inkluderer pakkesporing, og du vil motta en SMS eller e-post når pakken er klar for henting. Ved uthenting må du vise gyldig legitimasjon og signere for mottak. Pakken må hentes innen 7 dager, ellers sendes den tilbake til oss.

 

Levering til postkasse

Bestillingen sendes uten pakkesporing, men du vil få beskjed når den er levert. Pakken plasseres enten i eller ved postkassen din, eller ved døren. Hvis leveringsbudet ikke kan fullføre leveringen, blir pakken sendt til nærmeste PostNord-utleveringssted. I så fall må den hentes innen 7 dager, og det kan oppstå ekstra leveringstid.

 

Levering til pakkeboks

Pakken leveres til den PostNord pakkeboksen du har valgt. For å hente den, må du laste ned PostNord-appen. Hvis pakken er for stor, eller pakkeboksen er full, blir den i stedet levert til nærmeste PostNord-utleveringssted.

 

Forhåndsbestilling

Hvis varen ikke er på lager, kan leveringstiden være opptil 2 måneder. Dette vil da fremgå på produktsiden.

Ved forhåndsbestilling opplyser vi om forventet leveringsvindu (tidligst og senest).

 

Uavhentede varer

Hvis du ikke henter pakken din innen fristen, blir den automatisk sendt tilbake til oss. Merk at dette ikke regnes som en gyldig bruk av angreretten. Det betyr at du ikke kan kansellere kjøpet, og at et returgebyr vil påløpe. Gebyret dekker:

  • Fraktkostnaden du betalte da du bestilte varen.

  • Returfrakt tilbake til oss (prisene finner du her).

  • Et administrasjonsgebyr på 99 kr.

 

 

Feil i leveringsinformasjon

Dersom pakken returneres fordi feil leveringsinformasjon ble oppgitt, regnes dette heller ikke som gyldig bruk av angreretten. I slike tilfeller vil du også bli belastet et returgebyr, som inkluderer de samme kostnadene som ved uavhentede pakker.